foto-tjejer

Alla inlägg under januari 2012

Av ksa bee - 31 januari 2012 19:48

How love affects us all,
it makes us happy,
it lifts us up and makes us want to become a better person.
but it also makes us sad and reckless,
but without it we feel empty and alone.
but the worst of all is when it does not gets answered or seen by the person we care about.
so what can one say about love,
to feel it is both a gift and a curse.

//karolinedfalk ♥ ▲ ¶ ☺◙ ↨§ßb

  
Av ksa bee - 31 januari 2012 18:00

Vänner kommer och går, årstiderna förändras varje år

jag kommer att bli äldre, så kommer du också att bli

men vår vänskap består, starkare och sannare

FÖR DET HÄR ÄR VI

// karolinedfalk ♥

Av ksa bee - 31 januari 2012 17:32

 

Den starke som drar en börda av vemod och bitterhet

Får hjärtat fyllt av spindelväv

Det är bättre att ha kärlek i sitt hjärta, för då blir själen glad

Så att se sig om i backspegeln är bara ett slöseri med tid

 

//karolinedfalk ♥

 
Av ksa bee - 31 januari 2012 17:11

Blev det bra, tycker ni jag inte borde redigera alls....

Fråga det i kommentar ist! :)

//karolinedfalk ♥

 
Av ksa bee - 31 januari 2012 16:53

De letar efter dig.
De letar i onödan.
För du är hos mig, närmare än någonsin.
Jag hittade dig samma sekund du försvann.
Men försvunnen var du aldrig bara vilse.
Vilsen och rädd, jag hjälpte dig och du behövde mig.
Man hjälper och gömmer, det är sånt man gör.
Gömmer tankar,hemligheter,
gömmer...dig.


Jag hittade den här dikten bredvid min säng en morgon, så jag har tydligen skrivit den utan att jag märkte det...


//karolinedfalk ♥


 
Av ksa bee - 31 januari 2012 16:35

Tre hästar på ängen springer enda tills svett rinner.
Ingen aning dem har att livet snart är klart
De går en stig som verkar kort men är lång,
Vid stigens slut står en man men något i hans hand.
Plötsligt hörs ett skott så högt hästen ögon stänger sig
Farväl min älskade vän och häst tills vi setts igen


//karolinedfalk ♥

 
Av ksa bee - 31 januari 2012 16:27

Till fosterställning jag kröp ihop
till en boll jag formades med armarna tätt slingrade runt mina ben
till ett barn jag åter blev när jag fångades i den enda riktiga friheten jag hade
i landet av fantasi som alla bekymmer suddade...

Men innan jag bar dit så kände jag den kroniska huvudvärken leva
kände smärtan som dunkade i mitt huvud
Alla tankar kändes mörka
bara bekymmer och måste efter måste
skolan
vänner
familj.
Samhällets normer som gnagde i mig, vad var min mening med livet?
Vem var jag?
Dög jag som den jag var?
Tyckte människor om mig?
Var jag vacker?
Alla frågor och tankar som bara rusade runt i huvudet på mig och tryckte ut alla håll och kanter av mitt kranie och då uppstod denna
jävla
kroniska
huvudvärk.
Men det fanns ett ställe där allt var bra
där jag inte behövde leva efter måsten
där friheten vandra och det var dit jag var på väg nu
till drömmarnas värld
då jag är ett av drömmarnas barn.

//karolinedfalk ♥

 
Av ksa bee - 31 januari 2012 16:18

 

  Kryp ut ur mitt skinn
grunda mig från topp till tå
grunda min omgivning och människorna runt omkring.
Först när du kan beskriva varje hudcell på min kropp
först när du kan förklara varje tanke  inom mig
först när du känner till varje skrymsle och gömställe i min omgivning
först när du vet vilka tankar folk har om mig
först då
kan du veta varför jag är den jag är.
När du har gjort allt det...


kan du vara snäll och förklara för mig vem jag är?
 

//karolinedfalk ♥


Ovido - Quiz & Flashcards